Het werd al veel gezegd; onze energiebedrijven genieten van luie klanten! Het zelfde geldt voor telecombedrijven, verzekeringen, internetbedrijven en ga zo nog maar even door! Maar dus vooral de ‘abonnementsdiensten’ die we nodig hebben.
Bij deze even snel een voorbeeld die ik afgelopen week had;
- Sinds oktober was ik vrij van contract qua energie-leverancier
- ChatGPT gaf mij de tip om in mei/juni te gaan kijken voor nieuw contract, dat zou de beste tijd zijn
- Mijn huidige leverancier had natuurlijk in de app een ‘mooi’ contract voor mij klaar staan voor 220 euro per maand (voor 1 jaar)
- Via Vereniging Eigen Huis kreeg ik een aanbod voor precies dezelfde getallen qua verbruik; 168 euro per maand, dankzij een cashback van 200 euro.
- Dus ik ga verder kijken, ook op vergelijkingssites. Met United Consumers als topper; 430 euro cashback, wat neer kwam op 165 euro per maand
- Op dezelfde vergelijkingssite staat, tot mijn verbazing, mijn huidige leverancier op derde plek met (na cashback) 173 euro!
- MAAR alleen voor nieuwe klanten!
- Ge-chat met de leverancier, hele vriendelijke dame, die bevestigd dat nieuwe klanten zo’n voordeel krijgen.
- Maar voor mij? Tja – die 220 euro was echt het beste!
En ja dus; ze rekenen er gewoon op dat je een ‘luie klant bent’. En lekker blijft zitten waar je zit.
Nou, deze jongen niet.
Daaaaaag Essent, ik ga je na 3,5 jaar toch verlaten voor een ander.
Hoi United Consumers, ik hoop dat je mij ook na 1 jaar nog een interessante partner vind!
